onsdag, januari 06, 2010

Snö, snö, snö och lite ris!

Man ska ju inte klaga på att det äntligen är en riktig vinter, men nu börjar man bli lite trött på att det alltid snöar när man tittar ut och det är svinkallt ute.
Jaja, det är ju iallafall bättre att det är såhär än grådask och slask!

Fr o m imorgon ska jag försöka mig på att åka buss (Östgötatrafiken) till jobbet. Skulle gjort det tidigare i veckan men eftersom de nu har ändrat hela systemet kan man inte längre spontanåka. De hänvisar till att köpa biljett innan på försäljningsstället i stan...mmm, visst...vad har vi i lilla byn...jo det ligger i Biblioteket och är öppet mellan kl:10.00-15.00 (eller någon liknande).

Om man inte kan det får man köpa biljett via sin mobiltelefon. Då ska du förstå in på deras hemsida och registrera dig och ditt bankkort, sen ska du ladda upp ett program i din u mobiltelefon. Redan här börjar man ju tröttna på allt bök!!
När du väl ska köpa biljetten kan du inte vara förutseende utan köpet måste vara en timma (eller kortare) tills du ska åka. Du kan endast köpa en enkel, inte en dygnsbiljett. Så om du ska fram och tillbaka kostar det 200kr istället för 120kr. Suck....
Men nu har jag iallafall inhandlat ett kort i den stora staden Linkan så nu slipper jag allt det där!
Men jag vill iallafall ge Östgötatrafiken den största och mest taggiga buske som finns för allt krångel!!!!!

Inga kommentarer: