lördag, oktober 31, 2009

Alla helgons dag!

Har varit med mamsen på kyrkogården idag. Vi la lite granris, en krans och tände ljus på mormor och morfars grav i Västra Stenby och samma sak på mormors mor grav i Varv. Det är något vi har gjort så länge jag kan minnas och jag har alltid tyckt att det är en pina. Men nu verkar det som att jag blivit vuxen för nu tycker jag att det är rätt så ok att flänga runt.

Undra hur många det är egentligen som firar Alla helgons dag (eller Halloween)?! Här brukar det inte vara så mycket barn som "Trick-or-treat":ar. Men så bor man ju i Vadstena också ;o)

Ikväll tror jag vi ska ut och äta, orkar inte vara hemma och se alla kartonger överallt. Är redan trött på dem och de är över en månad tills vi ska flytta!

Ha nu en "Happy Halloween"!

Inga kommentarer: